Perspectief in Geld, Werk en Gezondheid                                                      bel ons: 020-671 40 40
JIJENWIJ | Samenwerkingen | Banken

Uw financiële jas moet altijd blijven passen

 

“De hypotheek is een belangrijke pijler onder het financieel plan. Te vaak nog gezien als een vaststaand gegeven. Niets is minder waar. Met een aflossingsvrije hypotheek bijvoorbeeld, wordt niets afgelost gedurende de looptijd. Wat betekent dat?

 

Samenwerking met banken

Dergelijke vraagstukken pakken wij bij de kop door gezamenlijk campagne te voeren met banken en bij de cliënten thuis vrijblijvend een eerste gesprek te voeren. Voor specifieke doelgroepen, zoals gezinnen die in de betalingsproblemen zaten en daardoor een achterstand hadden op de hypotheek, hebben wij alles in het werk gesteld om de financiën weer op orde te krijgen. Dat is niet altijd in een handomdraai geregeld, voor menig klant is dat een proces van jaren. Alleen op deze wijze kunnen mensen in het koophuis blijven wonen en perspectief houden op een rustig leven. In voorkomende gevallen hebben wij daarbij een stevig beroep op de hypotheekverstrekker moeten doen om voor deze klanten alles uit de kast te trekken.

Aantal hypotheek-verstrekkende banken: 5
Aantal (getrancheerde) marketingcampagnes: 9
Aantal te bereiken hypotheek klanten: 3.000

 

Verdeling van onze kennis en capaciteit (in %):

 

  • Marketing
  • Passend financieel advies
  • Bemiddelen
  • Optimale gezondheid
  • Kansrijke carrière

 

 

Een (geheel of gedeeltelijke) aflossingsvrije hypotheek is jarenlang in grote aantallen verkocht door de banken. In ons kleine Nederland zijn er miljoenen verkocht. Daar wordt niemand “aflossingsblij” van. Voor vele huishoudens is een immens financieel gat in de huishouding gecreëerd. Wij doen er alles aan om samen met de klant, een nieuw plan voor de toekomst neer te leggen. Er wordt rekening gehouden met de woonwensen en met de draagkracht. Op basis daarvan komt er een nieuw hypotheekadvies. Op deze wijze zorgen we ervoor dat stabiliteit in de financiën en de woonomgeving hand-in-hand gaan.

Net als bij onze ervaringen met verzekeringsmaatschappijen, kunen wij ook hier kanttekeningen plaatsen bij de producten die in de vorige vier decennia zijn verkocht. Maar daar zijn wij niet van. Veel liever zorgen we ervoor dat in de huiskamer van de klant of aan de keukentafel de zaken worden rechtgetrokken.

Door de marketingcampagne samen op te zetten met de betreffende bank is het mogelijk gebleken de “customer journey” consistent op te bouwen en te onderhouden.

Hierdoor is JIJENWIJ als onafhankelijk financieel advieskantoor op een nette wijze gepresenteerd aan de doelgroep. Van alle klanten die wij op deze wijze hebben bereikt is een deel via de “short tail” van de campagne gesproken, gezien en direct geholpen. De kapitaalopbouw voor de (gedeeltelijke) aflossing van de hypotheek is geregeld en exact conform het risicoprofiel.

De niet bereikte klanten worden in de nazorg machine van JIJENWIJ als “long-tail” behandeld en blijven meegaan in onze communicatie-uitingen. Klanten die hier geen prijs op stellen, worden geattendeerd op onze AVG procedures en op die van de AFM. Zij kunnen ervoor kiezen een ander financieel advieskantoor te benoemen en dit ook als zodanig door te geven aan de bank.

Voorbeelden van trajecten


Interessante links

Bekijk eens een paar pagina’s op onze site gericht op consumenten: